Dla niepełnosprawnej osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy - PUP Gryfino

Print Drukuj

Osoby niepełnosprawne, zarejestrowane jako bezrobotne w PUP Gryfino, mogą ubiegać się o środki na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej lub wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej. Maksymalna kwota wsparcia wynosi piętnastokrotność przeciętnego wynagrodzenia z PFRON. Środki można otrzymać na pierwszy raz podejmowaną działalność gospodarczą lub rolniczą, a także na wkład do spółdzielni socjalnej.

Można także starać się o środki na ponowne podjęcie działalności, jeśli od jej zakończenia minęło 12 miesięcy. Proces przyznania środków obejmuje złożenie wniosku, który zostanie rozpatrzony przez Komisję Oceny Wniosków. Decyzja w sprawie wniosku powinna zostać podjęta w ciągu 30 dni od momentu złożenia kompletnego wniosku.

W przypadku ujawnienia nieprawidłowości wniosku, wnioskodawca jest informowany o konieczności ich usunięcia. Po pozytywnej decyzji, następują negocjacje warunków umowy, które muszą zakończyć się podpisaniem umowy w ciągu 14 dni.

Przekazanie środków na konto wnioskodawcy następuje po podpisaniu umowy i dostarczeniu wymaganych dokumentów, także w terminie 14 dni. W umowie zaznaczone jest, że działalność musi być prowadzona przez co najmniej 24 miesiące.

Informacje o wybranych załącznikach

  • Regulamin dotacji 2016:

    Załącznik przedstawia regulamin przyznawania dotacji dla osób niepełnosprawnych na rozpoczęcie działalności gospodarczej, rolniczej lub wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Gryfinie. Kluczowym punktem regulaminu są warunki przyznawania dotacji oraz szczegółowe zasady dotyczące składania wniosków, wydatkowania oraz monitorowania otrzymanych środków.

  • Wniosek o dotację 2016:

    Załącznik przedstawia formularz wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej przez osoby niepełnosprawne. Kluczowym punktem jest konieczność dołączenia biznesplanu oraz szeregu dokumentów potwierdzających niepełnosprawność i prawo do nieruchomości, które będą wykorzystywane w prowadzeniu działalności.

  • zał. do Wniosku o dotacje 2016:

    Załącznik dotyczy formularza informacji potrzebnych do ubiegania się o pomoc de minimis w Polsce, zgodnie z unijnymi regulacjami. Kluczowym punktem jest konieczność dostarczenia szczegółowych danych o podmiocie ubiegającym się o pomoc, w tym informacje o strukturze własności oraz sytuacji ekonomicznej.

  • zal. do Wniosku o dotcje 2016:

    Załącznik do wniosku o przyznanie środków dotyczy procedury poręczenia i wymaga wypełnienia przez poręczyciela oraz małżonka. Kluczowym punktem jest konieczność potwierdzenia tożsamości, posiadania odpowiednich dokumentów oraz oświadczeń dotyczących stanu majątkowego i zobowiązań finansowych poręczyciela.

Pełne treści załączników znajdziesz w artykule.

Środki na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej

Osoba niepełnosprawna zarejestrowana w PUP Gryfino jako bezrobotna albo poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu, może jednorazowo otrzymać środki w wysokości  nie większej niż piętnastokrotność przeciętnego wynagrodzenia z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na:

1) podjęcie po raz pierwszy działalności:

a) gospodarczej w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej,

b) rolniczej w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników, w tym polegającej na prowadzeniu działów specjalnych produkcji rolnej, bez względu na formę prawną jej prowadzenia,

2) wniesienie po raz pierwszy wkładu do spółdzielni socjalnej,

3) ponowne podjęcie działalności, lub ponowne wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej, jeżeli upłynęło co najmniej 12 miesięcy od zaprzestania prowadzenia działalności lub od ustania członkostwa w spółdzielni socjalnej.

Procedura przyznania środków

  1. Złożenie wniosku  o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej, rolniczej albo na wniesienie wkładu do spółdzielni socjalnej (wzór wniosku poniżej).

  2. Rozpatrzenie wniosku przez Komisję Oceny Wniosków działającą z upoważnienia Dyrektora PUP Gryfino (kryteria oceny poniżej)

  3. Informacja o rozpatrzeniu wniosku – wskazanie, o ile zostały ujawnione, nieprawidłowości we wniosku – w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.

  4. Wezwanie do usunięcia nieprawidłowości – w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania (termin 14-dniowy może ulec przedłużeniu na wniosek wnioskodawcy, jeżeli usunięcie nieprawidłowości nie może nastąpić w terminie z przyczyn nieleżących po stronie wnioskodawcy).

  5. Informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku przeznaczonego do realizacji w terminie 30 dni od dnia otrzymania kompletnego wniosku.

  6. W przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku – informacja uzasadniająca;  w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku – wezwanie do negocjacji warunków umowy.

  7. Negocjacje warunków umowy – w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.

  8. Podpisanie umowy (m. in. wskazanie obowiązku prowadzenia działalności gospodarczej przez okres co najmniej 24 miesięcy) – w terminie 14 dni od zakończenia negocjacji.

  9. Przekazanie środków na rachunek bankowy wnioskodawcy – w terminie 14 dni od zawarcia umowy, pod warunkiem dostarczenia wskazanych umową dokumentów.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu