Zarejestruj się przez internet.
Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez zatrudnienia realizowana przez PUP w Kędzierzynie-Koźlu (II) - Powiatowy Urząd Pracy w Kędzierzynie-Koźlu
Dla bezrobotnych i poszukujących pracy
Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Pani Agnieszka Dziemianowicz-Bąk ogłosiła nabór
na projekty pilotażowe pn. "Skrócony czas pracy - to się dzieje!"
Celem naboru jest wypracowanie i przetestowanie modeli skróconego czasu pracy oraz ocena ich wpływu na: zatrudnienie, produktywność, zdrowie pracowników, organizację pracy, a także możliwość godzenia życia zawodowego z prywatnym pracowników u pracodawców biorących udział w projekcie pilotażowym.
W ramach naboru testowane będą modele skrócenia czasu pracy przy jednoczesnym zachowaniu wynagrodzenia pracowników na poziomie nie niższym niż w chwili przystąpienia do realizacji projektu pilotażowego oraz przy utrzymaniu zatrudnienia.
Realizatorami, do których dedykowany jest nabór są pracodawcy, którzy zaliczają się do:
- podmiotów publicznych
- podmiotów współpracujących z urzędami pracy,
W odniesieniu do pracodawców prywatnych warunkiem jest, że mają to być podmioty, które współpracują z urzędami pracy. Za spełnienie warunku współpracy uznaje się złożenie przez pracodawcę we wniosku deklaracji o wcześniejszej, bieżącej lub planowanej współpracy. Przez planowaną współpracę z urzędami pracy rozumie się deklarację przekazywania przez podmiot informacji o wyniku pilotażu do powiatowego urzędu pracy, na terenie którego realizowany będzie projekt pilotażowy. Natomiast przez dotychczasową współpracę z urzędem pracy należy rozumieć np. zgłaszanie ofert pracy do bazy ofert pracy (ePraca), realizację usług, instrumentów rynku pracy, form pomocy realizowanych przez urząd pracy, współpracę w zakresie Krajowego Funduszu Szkoleniowego lub w zakresie realizacji projektów EFS/EFS+.
Wnioski będą rozpatrywane przez Komisję do spraw oceny projektów pilotażowych, dokonującą oceny złożonych wniosków, powołaną przez Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej odrębnym zarządzeniem.
Terminy naboru wniosków
• termin naboru: od 14 sierpnia 2025 r. do 15 września 2025 r.
• ogłoszenie projektów rekomendowanych do realizacji: do 15 października 2025 r.
Realizator przystępując do naboru powinien złożyć następujące dokumenty:
1) Wniosek o przyznanie środków rezerwy Funduszu Pracy na finansowanie projektu
pilotażowego, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu;
2) Projekt pilotażowy, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
Projekt pilotażowy dzieli się na następujące etapy:
1) Etap I: przygotowanie do wprowadzenia skróconego czasu pracy – trwa od podpisania umowy i kończy się 31 grudnia 2025 r.;
2) Etap II: testowanie zaproponowanego modelu skróconego czasu pracy
w środowisku pracy – zaczyna się 1 stycznia 2026 r. i trwa do 31 grudnia 2026 r.;
3) Etap III: podsumowanie realizacji projektu pilotażowego – kończy się
najpóźniej 15 maja 2027 r.
3. Testowaniu w ramach naboru będą podlegały modele odnoszące się m.in. do:
1) zmniejszenia liczby dni pracy w tygodniu;
2) zmniejszenia liczby godzin pracy w poszczególne dni pracy;
3) zmniejszenia liczby godzin pracy poprzez przyznanie dodatkowych dni
wolnych w miesiącu;
4) udzielanie dodatkowych dni wolnych w formie urlopu wypoczynkowego;
5) innych modeli dopasowanych do specyfiki danego pracodawcy.
Etap testujący podzielony jest na dwie części.
- W pierwszych 6 miesiącach należy skrócić czas pracy o co najmniej 10% (w stosunku do łącznej liczby godzin pracujących objętych pilotażem w analizowanym okresie).
- W drugiej części, czyli kolejnych 6 miesiącach etapu testującego, Realizator musi skrócić czas pracy o co najmniej 20% (w stosunku do łącznej liczby godzin pracujących objętych pilotażem w analizowanym okresie).
Maksymalna wartość wsparcia na jeden projekt pilotażowy to 1 milion złotych, z tym, że koszt projektu w przeliczeniu na jednego pracownika objętego pilotażem nie może przekroczyć 20 tysięcy złotych.
Szczegóły na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej:
Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez zatrudnienia realizowana przez PUP w Kędzierzynie-Koźlu (II)
Projekt pn. "Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez zatrudnienia realizowana przez PUP w Kędzierzynie-Koźlu (II)" jest realizowany w ramach Działania 5.1 Programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027
Oś priorytetowa FEO 2021-2027:
05 - Fundusze Europejskie wspierające opolski rynek pracy i edukację
Cel polityki:
Europa o silniejszym wymiarze społecznym, bardziej sprzyjająca włączeniu społecznemu i wdrażająca Europejski filar praw socjalnych
Cel szczegółowy:
Poprawa dostępu do zatrudnienia i działań aktywizujących dla wszytskich ośób poszukujących pracy, w szczególności osób młodych, zwłaszcza poprzez wdrażanie gwarancji dla młodzieży, długotrwale bezrobotnych oraz grup znajdujących się w niekorzystnej sytuacji na rynku pracy, jak również biernych zawodowo, a także poprzez promowanie samozatrudnienia i ekonomii społecznej
Grupa docelowa:
Uczestnikiem projektu może być wyłącznie osoba bezrobotna, spełniająca poniższe kryteria formalne łącznie:
- zamieszkująca na terenie powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego,
- zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kędzierzynie-Koźlu jako osoba bezrobotna,
- niebiorąca udziału w innym projekcie aktywizacji zawodowej współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
-
162 (98K/64M) osoby w wieku 18-29 lat
-
10 (6K/4M) osoby w wieku 55 lat i więcej
-
10 (6K/4M) osoby z niepełnosprawnościami
-
60 (36K/24M) osób długotrwale bezrobotnych
Rekrutacja:
Rekrutacja uczestników do Projektu ma charakter otwarty, trwa od 01.01.2024 r. do wyczerpania środków. Osoby zainteresowane uczestnictwem w projekcie spełniające ww. wymagania proszone są o zgłoszenie się do doradcy klienta (sala obsługi - parter).
Etapy rekrutacji:
- rozmowa wstępna z doradcą klienta;
- wypełnienie dokumentów aplikacyjnych do projektu (formularz rekrutacyjny);
- aktualizacja/opracowanie IPD;
- przeprowadzenie pośrednictwa;
- skierowanie na staż/ podpisanie umowy w ramach jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej.
Formy wsparcia:
- Staże – 527 osób (317K/210M)
- Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej - 120 osób
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Magdalena Kosiewicz
Pośrednik pracy - koordynator
telefon: 77 4827041 wew. 146
pokój: I piętro, pokój nr 12
e-mail: m.kosiewicz@pup-kkozle.pl
Magdalena Mamroł
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Działania 5.1 FEO 2021-2027