W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Obowiązująca ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Z 2011 r., Nr 209 poz. 1243) reguluje zakres, zasady i sposób obsługi osób głuchych, niedosłyszących i głuchoniemych w kontaktach z podmiotami publicznymi przy użyciu Polskiego Języka Migowego (PJM), systemu językowo-migowego (SJM) sposobu komunikowania się osób głuchoniemych (SKOGN) oraz innych wskazanych środków komunikowania się. Przepisy ustawy nakładają na organy administracji publicznej obowiązek zapewnienia osobom doświadczających trudności w komunikowaniu się z możliwości skorzystania z różnych form pomocy.
W celu zapewnienia należytej obsługi osób uprawnionych, o których mowa w ustawie w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lesznie obowiązują następujące zasady dostępu do usług przy wykorzystaniu środków wspierających komunikowanie się:
wszelkie informacje dotyczące działalności Urzędu dostępne są na stronie internetowej leszno.praca.gov.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu pupleszno.bip.gov.pl, w elektronicznym systemie prezentacji treści w Urzędzie oraz na tablicach ogłoszeń,
osoba uprawniona może skorzystać z poczty elektronicznej pole@praca.gov.pl lub bezpośrednio ze strony internetowej w dostępnym linku,
osoba uprawniona może komunikować się za pośrednictwem faksu pod numerem: 65 529 94 33,
osoba uprawniona ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej w celu zapewnienia jej możliwości komunikowania się,
osoba uprawniona może skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego,
chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, dla osoby uprawnionej świadczenie jest bezpłatne.
Nowa usługa komunikacji w polskim języku migowym (PJM)
Jakub Kierych
Published 25/07/22
Z dniem 01 sierpnia 2022r. zostanie uruchomiona nowa usługa, która umożliwi uzyskanie informacji o rynku pracy przez osoby niesłyszące lub słabosłyszące posługujące się językiem migowym. Usługa realizowana będzie przez Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia Zielona Linia za pośrednictwem platformy do rozmów video MS Teams.
Nowy kanał komunikacji obsługiwany będzie przez konsultanta Zielonej Linii ze znajomością języka migowego (PJM). Zaplanowano dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:
Videorozmowa osoby głuchej lub niedosłyszącej z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy. Połączenie będzie możliwe przez Internet, z dowolnego miejsca.
Skorzystanie z usługi tłumaczenia na język migowy przez pracownika dowolnego urzędu pracy, który obsługując klienta głuchego lub niedosłyszącego będzie mógł połączyć się przez Internet na videorozmowę z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy i który będzie tłumaczył rozmowę pomiędzy pracownikiem urzędu, a osobą głuchą lub niedosłyszącą (funkcja tłumacza).
Dzięki komunikacji w języku migowym każda osoba zainteresowaną tą formą kontaktu uzyska potrzebne informacje dotyczące rynku pracy oraz usług powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy.
Dodatkowo, nowa forma kontaktu Zielonej Linii umożliwi komunikację w języku migowym z pracownikami urzędów pracy na miejscu w urzędzie. Połączenie z konsultantem możliwe będzie z adresu: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy. Pod tym adresem dostępna jest również informacja nt. wymagań technicznych niezbędnych do realizacji połączenia.
Usługa dostępna jest w dni robocze od poniedziałku do piątku po uprzedniej rezerwacji terminu. Aby zarezerwować rozmowę w języku migowym należy wejść na stronę: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy.